Xbox Series X در مقابل PS5


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1081
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
پخش کننده ویدیو در حال بارگیری است.

این یک پنجره معین است.

An unanticipated problem was encountered, check back soon and try again

Error Code: MEDIA_ERR_UNKNOWN
Session ID: 2020-06-16:33a3348b20f65055b647c659 Player Element ID: vjs_video_3
 
 

نبرد کلاسیک بین مایکروسافت Xbox و پلی استیشن سونی همچنان ادامه دارد و هر دو آماده می شوند تا کنسول بازی جدید را برای سال 2020 به نمایش بگذارند. Xbox Series X مایکروسافت در همان زمان PS5 شروع به کار خواهد کرد ، و انتخاب بسیار دشواری را ایجاد می کند ، به خصوص از آنجایی که هر دو بسیار شبیه به هم هستند. مشخصات 

هنوز اطلاعات زیادی در مورد هر سیستم وجود ندارد ، مانند تاریخ انتشار آنها ، امتیاز قیمت و اینکه کدام بازی های پرتاب در دسترس خواهند بود. اما چیزهای زیادی وجود دارد که ما می دانیم ، بنابراین در این راهنمای مفید ، آنچه را که تاکنون در مورد آنها می دانیم ، خواهیم گذراند ، بنابراین می توانید وقتی زمان خرید برای اواخر امسال تصمیم آگاهانه اتخاذ کنید.

خواندن بیشتر

  • تاکنون هر بازی تایید شده و شایعه ای PS5
  • سونی با تکیه بر گذشته ، گیمرها را به سمت آینده PS5 سوق می دهد
  • PS4 در مقابل PS5

مشخصات

  Xbox Series X
PS5
ابعاد 15.1 x 15.1 x 30.1 cm -
وزن 9/8 پوند -
رنگ سیاه سیاه و سفید
پردازنده سفارشی ذن 2.8 گیگاهرتز 2 سفارشی ذن 3.5 گیگاهرتز 2
GPU 12 TFLOPS 1.825GHz RDNA 2 10.28 TFLOPS 2.23GHz
حافظه GDDR6 ، 16 گیگابایت GDDR6 ، 16 گیگابایت
پهنای باند حافظه 10 گیگابایت با 560 گیگابیت بر ثانیه ، 6 گیگابایت با 336 گیگابیت بر ثانیه 448 گیگابیت بر ثانیه
ذخیره سازی سفارشی 1TB NVME SSD 825 گیگابایت SSD
درایو نوری Blu-ray 4K آره
4K آره آره
HDR آره -
بنادر HDMI x 2 ، USB 3.2 x 2 ، اترنت ، ذخیره سازی ، برق شامل شکاف USB و NVME
اشتراک آنلاین Xbox Live PS Plus
اتصال - -
قیمت - به احتمال زیاد 500 دلار - 600 دلار
دسترسی تعطیلات 2020 تعطیلات 2020
بررسی روندهای دیجیتال به زودی به زودی

کارایی

ما فقط اطلاعات و بیت هایی در مورد عملکرد و مشخصات داخلی کنسول های جدید داریم. سونی به طور طبیعی کنسول خود را PS5 می نامد ، در حالی که کنسول مایکروسافت Xbox Series X نام خواهد گرفت. شایعاتی درباره نسخه ارزانتر سری X با نام Lockheart با نام X وجود دارد که گفته می شود گزینه کمتری برای دیسک است. همانطور که اخیراً آشکار شده است ، تأیید شده است که PS5 یک گزینه دیجیتالی نیز دارد.

از طرف PS5 ، می دانیم که این کنسول از تراشه های AMD در سراسر برد استفاده می کند. این شامل یک پردازنده هشت هسته ای است که بر روی یک نسخه اصلاح شده از خط Ryzen اجرا می شود. این CPU از میکروارکتوری 7nm Zen 2 استفاده می کند. پردازنده آن از روی کاغذ کمی قدرتمندتر از پردازنده Xbox Series X است.

پردازنده گرافیکی PS5 نیز بر اساس خط Radeon Navi از AMD خواهد بود و از فرآیند فشرده سازی منابع معروف به ردیابی اشعه پشتیبانی می کند. این اطلاعات ناشی از مصاحبه ای است که معمار Lead System با Mark Cerny با Wired داشت و ما بعداً یاد گرفتیم که GPU با 10.28 TFLOPS با 2.23 گیگاهرتز کار می کند و آن را در رقابت نسبی با Xbox Series X GPU قرار می دهد.

PS5 نیز با پخش Blu-ray 4K آمده، قرار دادن آن در خط با ایکس باکس یکی از S و Xbox One X، و ما می دانیم که دیسک های ظرفیت آن 100GB دارند - که دو برابر نسل فعلی.

Xbox Series X دارای 12 TFLOPS قدرت و تا هشت برابر عملکرد گرافیکی بیشتر از Xbox One و دو برابر Xbox One X خواهد بود.

Xbox Series X دارای 16 گیگابایت رم GDDR6 خواهد بود. ایکس باکس وان ایکس از 12 گیگابایت رم GDDR5 استفاده می کند ، و حتی یک افزایش کوچک برای این امر احتمالاً برای بازی های آینده کافی خواهد بود. ما همچنین می دانیم که این ویژگی از ویژگی هایی مانند نرخ تازه سازی متغیر ، فناوری سایه زنی متغیر و حالت کم تأخیر پشتیبانی می کند تا بتوانید از بازی های خود پاسخ بهتری دریافت کنید.

این می تواند تنها یکی از دو کنسول نسل بعدی Xbox باشد ، با این وجود ظاهرا مایکروسافت نیز روی یک کنسول داخلی به نام لاکهارت با حدود 4 TFLOPS قدرت کار می کند. طبق این گزارش ، درایو دیسک در نظر گرفته نشده است و به پخش کننده های بیشتر و افرادی که از Project xCloud برای پخش استفاده می کنند ، هدایت می شود.

ذخیره سازی

گذشته از این ، سونی به نفع درایوهای حالت جامد برای PS5 ، از درایوهای سخت دور می شود ، همانطور که در مصاحبه Wired با مارک سرنی نشان داده شده است. این SSD فوق العاده سریع 825 گیگابایتی SSD خواهد بود که دارای شکافی برای ذخیره سازی از طریق NVME است.

SSD PS5 همچنین به آن اجازه می دهد تا نحوه نصب محتوا را تقسیم کند . اگر فقط می خواهید کمپین را در جدیدترین بازی Call of Duty نصب کنید ، به عنوان مثال قادر خواهید بود این کار را انجام دهید و خیلی سریع تر بازی کنید. همچنین می توانید مستقیماً در حالت های خاصی از داشبورد بارگیری کنید و به شما امکان می دهید به جای اینکه ابتدا به فهرست همه منوها بروید ، مستقیماً در یک مسابقه چند نفره با یک دوست پرش کنید. شما حتی می توانید ببینید که چه پاداشهایی را برای انجام فعالیتهای احتمالی درست از داشبورد دریافت خواهید کرد ، در حالی که سرورهای بازی این اطلاعات را ارائه می دهند.

Xbox Series X همچنین از درایو حالت جامد استفاده خواهد کرد. این یک SSD سفارشی 1TB با استفاده از فناوری NVME است و از کارت های توسعه اختصاصی پشتیبانی می کند. هر دو کنسول از HDD خارجی نیز پشتیبانی می کنند ، اما برای اجرای بازی های نسل بعدی به اندازه کافی سریع نیستند.

طرح

اکنون که هر دو شرکت کنسول های خود را خاموش نشان داده اند ، ما می دانیم که چگونه آنها بصری جلوی یکدیگر قرار می گیرند. Xbox Series X شبیه یک برج بلند کامپیوتر است. از نظر قابل ملاحظه ای بزرگتر از سیستم های Xbox One X و Xbox One S است ، اما هنوز هم دارای یک دکمه پاور و درایو دیسک در قسمت جلویی است. قسمت بالای غارهای سیستم کمی به سمت داخل قرار دارد و کاملاً از سوراخهای تهویه برای جریان بهتر هوا ساخته شده است. همچنین می توان برای قرار گرفتن در مراکز تفریحی بهتر به صورت افقی قرار گرفت.

در مورد PS5 ، به نظر می رسد کاملاً غیر عادی است ، با ترکیبی از رنگ های سیاه و سفید و منحنی های موجود در هر طرف آن. در بیشتر مواد تبلیغاتی ، سیستم به صورت عمودی ایستاده نشان داده می شود ، اما شما قادر هستید آن را در کنار آن قرار دهید. اگرچه ، با وجود منحنی در قسمت پایین ، مشخص نیست که سیستم با نوعی از پایه قرار می گیرد تا بتواند با سطح آن روشن شود. این سیستم کاملاً مانند PS4 یا هر سیستم قبلی پلی استیشن قبلی به نظر نمی رسد. نسخه دیسک کمتری نیز وجود خواهد داشت که کمی کوچکتر و ارزان تر است. ناشناخته است که آیا رنگهای دیگری نیز در دسترس قرار بگیرند ، اما اگر چیزی شبیه به PS4 باشد ، در طول چرخه عمر نسخه های ویژه متعددی وجود خواهد داشت

کنترل کننده

PS5 کنترل رسمی را به نام DualSense، حذف نام کنترلر DualShock در دسترس نباشد. سونی آنچه را که می توانیم از دستگاه انتظار داشته باشیم به تفصیل شرح داده است. سونی در گفتگو با Wired ، فاش كرد كه موتورهای رامبل سنتی را به نفع بازخورد شكاف كاهش می دهد. این فن آوری جدید پاسخ های خاص تری را در بازی ها ایجاد می کند ، مانند مقاومت در میله های آنالوگ هنگام راه رفتن بر روی یک سطح سخت. همچنین در محرک ها مقاومت متغیر وجود خواهد داشت ، از عملکردی که انجام می شود مانند عقب کشیدن رشته یک کمان.

علاوه بر این ، باتری بسته بندی شده در کنترلر از ظرفیت بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود برخوردار است. این یکی از بزرگترین اشکالاتی است که در DualShock 4 در نسل فعلی وجود دارد. خود کنترلر با ترکیبی از رنگ های سیاه و سفید شبیه به کنسول است. به نظر می رسد کمی حجیم تر از Dualshock 4. طبق گفته سونی ، DualSense همان دکمه اصلی دکمه را در گذشته گنجانیده ، اما با چند تغییر جزئی. دکمه اشتراک گذاری رفته است در عوض ، سونی تصمیم گرفت دکمه ایجاد را در اختیار خود بگذارد تا جای خود را بگیرد و ظاهراً همان ویژگی را با ویژگی های اضافه شده نیز کار خواهد کرد. همچنین شامل جک داخلی میکروفون و هدفون نیز خواهد بود.

در صورتی که ثبت اختراع سونی هر نشانه ای باشد ، PlayStation VR ساخته شده برای PS5 نیز می تواند یک کنترلر جدید دریافت کند. در فوریه 2020 منتشر شد ، پرونده سازی شامل اطلاعات و نقشه های یک کنترل کننده با ردیابی انگشت فردی شبیه به Valve Index است.

مایکروسافت طراحی خود را برای کنترلر Xbox Series X در طی بازی The Awards Awards 2019 به اشتراک گذاشت و از نظر کنترل تفاوت چندانی با کنترلر Xbox One ندارد. یک دکمه اشتراک گذاری جدید وجود دارد که بسیار شبیه به همان دکمه در DualShock 4 و همچنین یک پد جهت دار به روز شده بر اساس پد کنترلر Xbox One Elite 2 است. همچنین از یک شکل شکل کمی متفاوت برخوردار است.

این کنترلر از نسل کراس با Xbox One سازگار خواهد بود ، همانطور که لوازم جانبی Xbox One نیز دارد. این بدان معناست که هر بازیکن کنترل کننده ای که قبلاً در اختیار داشته باشد ، روی سیستم جدید کار خواهد کرد.

انتخاب بازی و سازگاری به عقب

'مرگ مرگ': اخبار ، شایعات و هر آنچه را می شناسیممحصولات کوجیما

بر خلاف PS4 ، گفته می شود کنسول بعدی سونی سازگار با عقب است. در این مرحله قرار است علاوه بر کتابخانه عناوین خاص خود و همچنین بازی های PlayStation VR علاوه بر کتابخانه عناوین خود ، بازی های PS4 را نیز انجام دهید. همچنین با هدست پلی استیشن VR که توسط PS4 پشتیبانی می شود ، سازگار به عقب خواهد بود ، اما این بدان معنی نیست که ما همچنین یک هدست VR جدید را به پایین نمی رسیم. با این حال ، سونی در مورد سازگاری عقب سیستم که منجر به راه اندازی شده ، ساکت بوده است. هنوز مشخص نیست که چگونه این کار خواهد کرد.

به نظر می رسد PS5 فقط بازی های PS4 را از دروازه بازی می کند. از بین "100 بازی برتر" که توسط PS4 در زمان پخش قرار گرفته است ، اکثریت در زمان راه اندازی با عقب سازگار خواهند بود.

مایکروسافت در طول E3 2019 تأیید کرد که Xbox Series X از هر نسل قبلی بازی های Xbox پشتیبانی خواهد کرد ، مشابه آنچه اکنون Xbox One انجام می دهد. با این حال ، مشخص نیست که آیا این بدان معنی است که برخی از بازی ها هنوز هم واجد شرایط نیستند ، زیرا اکنون در Xbox One و Xbox 360 وجود دارند.

گفته می شود که این شرکت مشغول کار روی پروژه ای به نام GameCore است که به ساده تر کردن روند توسعه بازی برای کنسول های بازی مایکروسافت و پلتفرم رایانه شخصی کمک خواهد کرد. به نظر می رسد هدف در اینجا ایجاد آسان تر برای توسعه دهندگان برای ایجاد بازی برای کنسول های مایکروسافت است که راحت تر می توان به رایانه های شخصی ویندوز یا حتی با آنها سازگار بود.

سونی بازی های بسیاری را که به PS5 می آیند ، فاش کرده است ، در حالی که هنوز هم بر انتشار عناوینی مانند The Last of Us: Part II ، Ghost of Tsushima و Iron Man VR برای PS4 تمرکز دارد. با این وجود ، این احتمال وجود دارد که این بازیها نسخه های متقابل باشند و یا در تاریخ های بعدی پورت هایی برای PS5 داشته باشند. به دنبال نمایش PS5 اخیر ، مخلوط عظیمی از بازی های شخص اول ، دوم و شخص ثالث برای PS5 در دسترس خواهد بود ، از جمله Horizon Forbidden West ، Gran Turismo 7 ، Spider-Man: Miles Morales، Ratchet & Clank: Rift جدا ، بازسازی روح Demon's Souls ، و Resident Evil Village ، در میان بسیاری دیگر.

مایکروسافت تأیید کرده است که Halo Infinite عنوانی برای Xbox Series X خواهد بود ، که اولین بار است که یک بازی Halo با سیستم عامل اصلی Xbox از سال 2001 با Xbox روانه بازار می شود. این نسخه علاوه بر نسخه ای که قبلاً اعلام شده Xbox One و نسخه های PC و نسخه Xbox One نیز در Xbox Series X قابل پخش خواهد بود.

سیستم مایکروسافت همچنین از ویژگی هایی به نام Smart Delivery بهره می برد. به دلیل رویکرد آن برای حداقل یک سال به هیچ وجه منحصر به فرد واقعی نیست ، همه بازیکنانی که نسخه Xbox One یا Xbox Series X یک بازی مایکروسافت اول شخص مایکروسافت را خریداری می کنند ، بدون نیاز به انجام کاری برای اطمینان از این نسخه ، نسخه دیگری را به صورت رایگان منتشر می کنند. شما درست نصب کنید Xbox Game Pass نیز در Xbox Series X ادامه خواهد یافت و عناوین قبلی بازی Pass نیز در سیستم جدید همچنان رایگان خواهد بود. دنده 5 در هنگام پرتاب از نسخه Delivery استفاده می کند و نسخه جدید آن با رزولوشن و ارتقاء نرخ فریم به همراه بافت و نورپردازی دقیق تر دریافت می کند.

Senua's Saga: Hellblade II  به Xbox Series X نیز خواهد آمد. این در طی بازی The Awards Awards 2019 با یک تریلر درون موتور اعلام شد و همان شخصیت اصلی بازی اصلی را معرفی خواهید کرد. بار دیگر توسط نینجا تئوری ، که هم اکنون استودیوی شخص اول مایکروسافت است ، ساخته شده است. بازی های دیگری مانند Fortnite ، Assassin's Creed Valhalla ، Destiny 2 ، Cyberpunk 2077 و Watch Dogs: Legion نیز در دسترس خواهد بود - بعلاوه ، هر آنچه استودیوی تازه خریداری شده شخص اول مایکروسافت در Initiative ، Obsidian Entertainment و Double Fine کار می کند.

Xbox Series X حداقل برای سال اول خود و در دو سال اول امکان پذیر نخواهد بود. Matt Booty ، رئیس مصاحبه Xbox Game Studios ، در مصاحبه با MCV گفت كه همه بازی ها هنوز هم در Xbox One و PC منتشر می شوند تا بتوانند در مورد خریدهای خوب برای بازیکنان جدید Xbox تصمیم گیری كنند.

سرویس های آنلاین

عضویت در Xbox Live Gold و PlayStation Plus برای بازی اکثر بازیهای آنلاین هنگام شروع Xbox One و PS4 در سال 2013 ضروری بود ، و پیش بینی می کنیم که این موضوع در مورد نسل بعدی سیستم باقی بماند. با این حال ، به دلیل تمرکز بیشتر روی پخش بازی ، این تنها خدمات آنلاین مورد انتظار نیستند.

از طرف PlayStation ، ما پیش بینی می کنیم که سونی بیشتر سرویس PlayStation Now خود را تأکید کرده و از آن استفاده کند ، که به شما امکان می دهد بازی هایی را که خودتان مستقیم ندارید ، به کنسول خود انتقال دهید. این می تواند راه حلی برای سازگاری عقب با بازی های PS3 باشد که در غیر این صورت به دلیل معماری های مختلف سیستم در PS4 امکان پذیر نیست. این جریان خواهد نه جایگزین مالکیت بازی های سنتی، به عنوان PS5 هنوز هم پشتیبانی از رسانه های فیزیکی.

مایکروسافت با سرویس Project XCloud خود ، همواره جریان بازی را انجام می دهد. اگرچه هنوز نام رسمی آن وجود ندارد ، سرویس پخش بازی به شما امکان می دهد بازی هایی را در همه موارد از Xbox تا تلفن همراه خود انجام دهید. موفقیت Xbox Game Pass باید این موضوع را تکمیل کند ، به کسانی که می خواهند به جای پخش کردن آنها ، گزینه دیگری را برای این بازی ها فراهم کنند. همچنین می توانید بازی ها را از کنسول خود به یک دستگاه تلفن همراه به صورت رایگان جابجا کنید و همه بازی های خریداری شده شما در سیستم های Xbox واجد شرایط هستند.

منبع : https://www.digitaltrends.com

 




:: موضوعات مرتبط: PS5 , XBOX One , ,
:: برچسب‌ها: Xbox Series X در مقابل PS5 ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com